A fost IMWorld 2014. Impresii diferite fata de anul trecut? Parca da, oamenii mai relaxati nu asa de porniti pe vanzari ca anul trecut, vorbesc de cei de la standuri. Speakerii (romani) in continuare pusi pe reclama, cu mici exceptii. De mentionat ca eu am fost doar a 2-a zi in prima zi chiar daca am ajuns la Romexpo, am avut ceva probleme cu masina si trebuia sa ajung neaparat in service neputand sa o lasa cu geamul coborat in parcare. Dar tot raul spre bine, am ajuns sa-l cunosc pe Andrei Barbu de la Cosuldelegume.ro (chiar el a livrat comanda, prima) si am stat un pic de vorba.

Sa revenim la IMWorld. Am participat la cateva prezentari interesante. Cum era de asteptat mai bune ale speakerilor straini dar mi-au placut Matei Psatta si Mugur Patrascu de la iLeo cu al lor Digital Reality Check la fel si Catalin Ciurezu de la Fullfil.ro

Primii pentru ca au spus unor lucruri pe nume din domeniul lor. Da reclamele online sunt naspa si nu ajuta userul la nimic ba chiar il intrerupe din drumul lui si ca sunt cumva tolerati in mediul digital. Intr-un cuvant ce se face acum, pop-up-uri, spot-uri video etc nu fac decat sa enerveze utilizatorul si nu ajuta cu nimic brand-ului si chiar ii dauneaza.

Prezentarea Fullfil mi-a placut pentru ca este ceva nou in Romania si cred ca poate ajuta oamenii sa isi creeze un magazin on-line scapandu-i de grija depozitarii produselor si a livrarii coletelor. Ai astfel mai mult timp si resurse ca sa intaresti relatiile cu clientii si furnizorii, sa administrezi site-ul, etc. Bineinteles si costurile sunt mai mici. sau cel putin in ton cu vanzarile.

Prezentarile au fost interesante pentru ca mi le-am ales cu grija 🙂 Am incercat sa stau departe de Digital Marketing Stage (cel putin de discutiile despre social media si Facebook aka vrajeli) si de Business Software Stage unde greii se laudau cu solutiile lor super smechere dar fara sa spuna la ce ajuta si ce probleme (reale) rezolva.

Ce n-au invatat inca romanii de la atatia speakeri (straini) este sa nu se mai concentreze asa de mult pe solutii (tehnologie) pentru ca vor pierde clienti, bani, oportunitati.
Sa se concentreze in schimb pe probleme. Ale utilizatorilor/clientilor nu ale lor.

Tin minte anul trecut la acelasi eveniment un nene voia asa de mult sa-mi prezinte o imprimanta de etichete de mai sa ma apuce de maneca spre stand-ul lor.
Inteleg ca sunt trimisi acolo de patroni ca sa vanda la urma urmelor 1400 de euro sunt bani, dar nu rezolvi nimic asa. Nu asa creezi relatii, nu asa atragi incredere, nu ajuti la nimic.

Ce ar fi putut face nenea acela este sa-mi prezinte ce problema rezolva imprimanta aia in particular sau compania lor in general.
Sa-mi explice ca poate imprima bilete la un chiosc, poate scoate nota de plata intr-un bar, etc. E wireless si pot s-o mut oriunde in depozit fara sa-mi pese de cabluri.
Sa-mi explice ca au o solutie completa si daca vreau sa-mi fac magazin sa nu-mi fac griji de etichete si case de marcat. Au ei tot.

Desigur nu eram in target dar nu se stie niciodata. Poate ii recomandam cuiva, ca mi-au placut. Asa am si uitat cum ii cheama. Chiar mai rau, daca mai dau de ei inca am impresia ca voiam sa vanda ceva fara sa-i pese de nevoile mele.

Nu este un caz singular, cam asta mi-a fost impresia generala. Anul asta am intrebat pe cineva ce sunt chestiile din vitrina iar raspunsul a venit sec „gadget-uri” :). O fi si asta o piata sunt oameni care cumpara tot felul de tampenii doar de dragul de a le avea. Dar pana un produs nu satisface o nevoie ca sa devina mainstream si sa faca vanzari este doar un moft si esecul este aproape garantat.

O alta prezentare care mi-a placut a fost a lui Mark Brill de la Brand Emotivity (Mobile Now and The Future). A avut la final cateva slide-uri care imi sustine oarecum ideea. A vorbit despre Internet of Useless Things 🙂 ca sa completeze un pic prezentarea lui Aurel Netin de la Lenovo. A spus ca nu ne trebuie o masina de spalat conectata la internet sa ne dea mesaj cand a terminat. Poti s-o auzi (cand bipaie sau cand nu mai huruie). In schimb o masina de spalat care usuca si impacheteaza rufele chiar ar fi ceva. Si inca nici asta nu este problema de fond. Problema este ca avem nevoie de haine curate. Daca se dezvolta haine care nu se murdaresc sau se curata singure, atunci da e ceva. Asa ceva chiar se cerceteaza si se dezvolta.

Asadar sa nu ne mai axam asa de mult pe tehnologii ci sa ne concentram pe problemele pe care le rezolva respectivele solutii. Cine stie ce gasim, the next big thing.

Sunt curios daca anul viitor vor mai fi invatat cate ceva romanasii nostri. Tu ce zici?

IMWorld 2014

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *